חדשות

גרסא חדשה למערכת דירוג תרופות אונקולוגיות שפיתח פרופ' צ'רני מ"שערי צדק"

המערכת, שזיכתה את פרופ' נתן צ'רני בפרס האיגוד האירופי לרפואה אונקולוגית, כוללת מעתה טווח רחב יותר מחקרים, ואת האפשרות להסתמך על מחקרים בודדים בנוגע למחלות נדירות

פרופ' נתן צ'רני (צילום: "שערי צדק")

גרסה חדשה לדירוג תרופות אונקולוגיות, שפיתח פרופ' נתן צ'רני מ"שערי צדק", תאפשר לראשונה הערכה גם של מחקרים בודדים שעוסקים במחלות נדירות (מחלות יתום) ובמחלות שאינן נפוצות.

לפני כשנתיים פותח, לראשונה בעולם, כלי לדירוג תרופות וטיפולים חדשים לחולים אונקולוגיים (ESMO-MCBS) על ידי פרופ' צ'רני, אונקולוג בכיר ומנהל היחידה לטיפול פליאטיבי ותומך במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים, יחד עם צוות משימה מיוחד של האיגוד האירופי לרפואה אונקולוגית (ESMO).

פרופ' צ'רני: "ההתנסות המתפתחת, המשוב והדיון עם המטופלים המשתמשים בתרופות - והביקורות שפורסמו - סייעו בפיתוח הגרסה המעודכנת"

כלי הדירוג הזה, המבוסס על מידע ממחקרים שונים, הוא אמצעי משמעותי לקבלת אינדיקציה לגבי השפעת תרופות אונקולוגיות על מטופלים רבים ברחבי העולם - ואף זכה להכרה על ידי איגוד האונקולוגיה העולמי.

באחרונה עבר כלי הדירוג עדכון גרסה – ומעתה היא מציגה טווח רחב יותר של מחקרים. בין היתר מתאפשר באמצעותה דירוג תרופות למחקרי זרוע בודדים. הגרסה החדשה כוללת תשעה תיקונים המתייחסים לליקויים שזוהו בגרסה הקודמת (1.0).

"ה-ESMO-MCBS הוא פרויקט מתפתח ואנו מעריכים את תוצאותיו תוך כדי תנועה", הסביר ד"ר צ'רני, "במסגרת הפרויקט אנו מבקשים לזהות ולהבין בעיות, וכמו כן למצוא דרכים לשפר את כלי הדירוג אשר הוכיח את עצמו כחשוב ביותר להערכת התועלת של מחקרים קליניים".

לדבריו, "ההתנסות המתפתחת, המשוב והדיון עם המטופלים המשתמשים בתרופות - והביקורות שפורסמו - סייעו בפיתוח הגרסה המעודכנת. אנחנו מזמינים מטופלים לתת משוב לגרסה החדשה כדי לסייע לנו בתהליך הפיתוח המתמשך ולשם שיפור איכות הטיפול".

פיתוח כלי הדירוג הראשון והנרחב מסוגו בעולם זיכה את פרופ' צ'רני בפרס האיגוד האירופי לרפואה אונקולוגית על תרומתו המשמעותית לתחום הטפול בחולים במחלות סרטן.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  דירוג תרופות,  אלגוריתם,  פרופ' נתן צ'רני,  פרויקט
תגובות