סרטן ריאות

חסימה משולבת של PD-1 ו-C5a יוצרת פעילות סינרגיסטית בטיפול בסרטן ריאות

החוקרים בדקו האם טיפול שמשלב חסימה של מספר נקודות במסלול המוות התאי המתוכנן יכול להוביל להישרדות ממושכת יותר בקרב מטופלים עם סרטן ריאות

21.10.2018, 15:43
סרטן ריאות (אילוסטרציה)
סרטן ריאות (אילוסטרציה)

פגיעה במסלול של החלבון למוות תאי מתוכנן (PD-1 – programmed cell death protein 1) באמצעות מעכבים של נקודות בקרה חיסוניות מהווה פריצת דרך משמעותית בטיפול בסרטן ריאות של תאים שאינם קטנים (non-small-cell lung cancer).

השערת החוקרים הייתה שעיכוב משולב של C5a/C5aR1 ושל PD-1 יכול להוביל להשפעה אנטי גידולית סינרגיסטית. החוקרים השתמשו בנוגדן RMP1-14 על מנת לחסום את PD-1 וב-L-aptamer על מנת לעכב את המסלול של C5a והרצפטורים שלו במערכת המשלים.

החוקרים השתמשו במודלים סינגנאים של סרטן ריאות על מנת להדגים שחסימה משולבת של C5a ו-PD-1 מפחית בצורה משמעותית את התפתחות הגידול והגרורות ומובילה להישרדות ממושכת יותר. ההשפעה שתוארה מלווה בקשר שלילי בין התדירות של תאי T מסוג CD8 לבין MDSCי(myeloid-derived suppressor cells) בתוך הגידולים, אשר עשוי להוביל להיפוף המצב של תאי T שאיבדו חלק מהתפקוד שלהם (T-cell exhaustion). המחקר הנוכחי תומך בהערכה הקלינית ששילוב תרופות נגד PD-1 ונגד C5a מהווה שיטת טיפול חדשה בסרטן ריאות.

מקור: 

Ajona, D. et al (2018) Cancer Discovery 7,7.

נושאים קשורים:  סרטן ריאות,  PD-1,  C5a,  חסימה משולבת,  תאי T,  בקרה חיסונית,  מחקרים
תגובות