CAR T

טיפול בממאירויות אמבריוניות באמצעות CAR

החוקרים הדגימו כי תאי CD30.CAR T עשויים להיות מתאימים לטיפול בממאירויות אמבריוניות דרך פעילות ישירה ודרך הפעלה עקיפה של מנגנון Fas/FasL

הטרוגניות באנטיגנים של הגידול מגבילה את ההצלחה של טיפולים מסוג CARי(chimeric antigen receptor) של תאי T. ממאירויות אמבריוניות (EC - Embryonal carcinomas) וגידולים מעורבים של תאי זרע באשכים (TGCT - testicular germ cell tumors) המכילים EC ומהווים את הסוג האלים ביותר מבין ה-TGCT, מתאימים לצורך בדיקת הנושא הזה מכיוון ש-ECs מבטאים את האנטיגן CD30 אך מכילים גם תאי CD30/dim.

החוקרים מצאו שתאי CAR T עם CD30 מכוון מחדש (CD30.CAR T cells) מציגים פעילות אנטי גידולית במחקרי מבחנה (in vitro) כנגד תאי EC אנושיים מסוג Tera-1,יTera-2 ו-NCCIT וכנגד תאי גזע של EC שזוהו באמצעות צביעת הכסט (Hoechst dye staining). בנוסף, נמצא שפעילות הרג של תאי CD30.CAR T הושלמה ע"י התרבות ממושכת של התאים ויצירה של ציטוקינים מקדמי דלקת. נמצא גם כי תאי CD30.CAR T הציגו פעילות אנטי גידולית במודל EC גרורתי חי בעכברים עם שתל קסנוגרפט מסוג NSGי(NOD/SCID/γcnull).

ממצאים נוספים הראו שתאי CD30.CAR T, במקביל לפעילות המכוונות נגד תאי גידול מסוג CD30+ EC בתיווך CAR (פעילות מתווכת אנטיגן), חיסלו גם את תאי CD30 EC שהיו בסביבה באופן שאינו תלוי באנטיגן, דרך מגע בין התאים ואינטראקציית Fas/FasL. בנוסף, ביטוי חיצוני של Fasי(CD95) בתאי CD30+ Fas EC הספיק על מנת לשפר את הפעילות האנטי גידולית של תאי CD30.CAR T.

הממצאים שעלו מן המחקר מצביעים כי ייתכן שתאי CD30.CAR T יכולים להיות יעילים כטיפול אימונותרפי ב-ECs. בנוסף, ניתן לנצל את אינטראקציית ה-Fas/FasL בין תאי הגידול לבין תאי CAR T על מנת להפחית את יכולת ההתחמקות של הגידול הודות לביטוי האנטיגנים ההטרוגני שלו או לשפר את הפעילות האנטי גידולית של תאי CAR T.

מקור: 

Hong. L.K. et al. (2018) Cancer Immunology Research 6,10.

נושאים קשורים:  CAR T,  ממאירויות אמבריוניות,  CD30,  ציטוקינים,  Fas/FasL,  אנטיגנים,  מחקרים
תגובות