לימפומה מסוג הודג'קין

הוספת Brentuximab vedotin לטיפול הכימותרפי בלימפומה קלאסית מסוג הודג'קין

החוקרים הראו כי הוספת Brentuximab vedotin לטיפול הכימותרפי בלימפומה קלאסית מסוג הודג'קין משפר את תוצאי ההישרדות של המטופלים באופן שאינו תלוי בשלב המחלה ובגורמי הסיכון שלהם

31.03.2020, 15:52
כימותרפיה (צילום: אילוסטרציה)

מחקר שלב 3 ה-ECHELON-1 הראה כי טיפול עם Brentuximab vedotinי(A) יחד עם Doxorubicin,יvinblastine ו-Dacarbazineי(AVD; A+AVD) הדגים הישרדות ללא התקדמות מחלה (PFS – progression-free survival) מותאמת טובה יותר בהשוואה לטיפול עם Doxorubicin, bleomycin, vinblastine ו-Dacarbazineי(ABVD) כטיפול קו ראשון עבור מטופלים עם לימפומה קלאסית מסוג הודג'קין (cHL – classical Hodgkin lymphoma) שלב 3/4.

מידע ממחקר מותאם-PETי(positron emission tomography) הדגיש את המגבלות הפוטנציאליות של גישות מותאמות-PET, כולל רעילות עם העלאת המינון ושיעורי חזרת מחלה גבוהים מהמצופה בסריקת PET לאחר מחזור טיפול שני (PET2) שלילי (PET2-).

כעת, החוקרים הציגו עדכון של מחקר ה-ECHELON-1, כולל ניתוח הממצאים של PFS ל-3 שנים פר חוקר. במחקר השתתפו 1,334 מטופלים עם cHL בשלב 3 או 4 והם חולקו באופן אקראי ביחס של 1:1 ל-6 מחזורי טיפול עם A+AVDי(n=664) או ABVDי(n=670). בנוסף, בוצעה PET2 בשלב ביניים.

Venclexta
AbbVie
RX
Partially covered by the Health basket
Venclexta

F.C. TABS.: Dosage should be ajust. individ. See lit. Tmt. of pts. with Chron. Lymphoc. Leukem./Small Lymphoc. Lymphoma with or without 17p deletion, who have received at least one prior ther. Acute Myeloid Leukem.: in comb. with a hypomethylating agent/comb. with low dose cytarabine is indicated for newly diagnosed pts. with AML who are ineligible for intensive chemother. C/I: Concom. use with strong CYP3A inhib. at init. and during ramp-up phase is contraind. in pts. with CLL/SLL due to the potent. for incr. risk of tumor lysis syndr. Concom. use with St. John’s wort.

לאחר תקופת מעקב עם חציון של 37 חודשים, נמצא כי שיעורי ה-PFS ל-3 שנים היו 83.1% תחת טיפול A+AVD ו-76.0% תחת טיפול ABVD. בנוסף, שיעורי ה-PFS ל-3 שנים במטופלים עם PET2- בגילאי <60 שנים היו 87.2% בהשוואה ל-81.0%, בהתאמה. כמו כן, נמצאה מגמה חיובית בקרב מטופלים עם PET+ בגילאי <60 שנים שקיבלו A+AVD, עם שיעורי PFS ל-3 שנים של 69.2% בהשוואה ל-54.7% עם ABVD. עוד נמצא כי היתרון של A+AVD באוכלוסיית הכוונה-לטפל (Intent-to-treat) נראה בלתי תלוי בשלב המחלה ובגורמי סיכון פרוגנוסטיים. בהמשך המעקב, נמצא כי 78% מהמטופלים שחוו נוירופתיה פריפרית תחת טיפול A+AVD החלימו לחלוטין או חוו שיפור בהשוואה ל-83% בקבוצת ה-ABVD.

המידע שעלה מן המחקר הדגיש כי טיפול A+AVD מספק תועלת עדיפה ממושכת בהשוואה לטיפול עם ABVD כטיפול קו ראשון ב-cHL בשלב 3 או 4, באופן קבוע בין תתי קבוצות מרכזיות ללא קשר לסטטוס ה-PET2 של המטופל, ללא צורך בהעצמת הטיפול או בחשיפה ל-Bleomycin.

מקור: 

Straus, D.J. et al. (2020) Blood 135.

נושאים קשורים:  לימפומה מסוג הודג'קין,  הישרדות ללא התקדמות מחלה,  בלואמיצין,  דקרבזין,  דוקורוביצין,  וינבלסטין,  ברנטוקסימאב ודוטין,  המטואונקולוגיה,  מחקרים
תגובות