חדשות

חברת לונזה השווייצרית בחרה ב"שיבא" לפיתוח תאי CAR-T בטכנולוגיית Cacoon

ב"שיבא" סבורים כי השימוש בטכנולוגיית הנדסה גנטית חדשנית זו יאפשר ייצור המוני של תאי T, תוך הפחתה משמעותית של עלויות הטיפול וחיסכון בכוח אדם ובחללי עבודה

מערכת Cacoon של חברת לונזה. צילום: דוברות "שיבא"

ענקית התרופות השווייצרית לונזה (Lonza) בחרה במרכז הרפואי שיבא כאתר הראשון בעולם לפיתוח תאי CAR-T בטכנולוגיית Cacoon. במסגרת ניסוי קליני שנערך במרכז הרפואי בתל השומר ניתן, לראשונה בעולם, טיפול במערכת ה-CACOON של "לונזה", המאפשרת להנדס גנטית את תאי החיסון של המטופל בסביבה שבה הוא מקבל את הטיפול ובהתאמה אישית.

הודות לטכנולוגיה החדשנית נעשה תהליך ייצור והנדוס התאים באופן אוטומטי בחלקו, כאשר בעתיד צפוי התהליך כולו להיות אוטומטי. מתן הטיפול במסגרת הניסוי הקליני אושר על ידי משרד הבריאות וקיבל את תו תקן CE של האיחוד האירופאי. בהמשך השנה צפויים מטופלים נוספים ב"שיבא" להשתתף בניסוי.

מ"שיבא" נמסר כי "המרכז הרפואי הוא היחיד בישראל בעל יכולת ייצור עצמית של תאי T. בשנתיים האחרונות טופלו ב'שיבא' יותר מ-150 חולים אונקולוגים ב-CAR-T שבאמצעותו ובהנדסה גנטית 'מחנכים' מחדש את מערכת החיסון של המטופל נגד תאי הסרטן הממאירים". ב"שיבא" סבורים כי השימוש בטכנולוגיית Cacoon יאפשר ייצור המוני של תאי T, תוך הפחתה משמעותית של עלויות הטיפול וחיסכון בכוח אדם ובחללי עבודה.

Venclexta
AbbVie
RX
Partially covered by the Health basket
Venclexta

F.C. TABS.: Dosage should be ajust. individ. See lit. Tmt. of pts. with Chron. Lymphoc. Leukem./Small Lymphoc. Lymphoma with or without 17p deletion, who have received at least one prior ther. Acute Myeloid Leukem.: in comb. with a hypomethylating agent/comb. with low dose cytarabine is indicated for newly diagnosed pts. with AML who are ineligible for intensive chemother. C/I: Concom. use with strong CYP3A inhib. at init. and during ramp-up phase is contraind. in pts. with CLL/SLL due to the potent. for incr. risk of tumor lysis syndr. Concom. use with St. John’s wort.

פרופ' דרור חרץ, ראש רשות המחקר במרכז הרפואי שיבא, אמר: "עולם הבריאות הולך ומתקדם לעבר רפואה מותאמת אישית. כמרכז רפואי מהמובילים בעולם, שיבא מוביל את תחום המחקר והפיתוח, תוך שילוב טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם לטובת מטופלינו ולמען הצלת חיים".

נושאים קשורים:  פרופ' דרור חרץ,  תאי T,  טכנולוגיית Cacoon,  CAR T,  בית החולים שיבא,  מחלת הסרטן,  חדשות,  הנדסה גנטית,  חברת לונזה,  המטואונקולוגיה
תגובות
26.09.2020, 23:50

הנדסה גנטית. מי מעוניין להיות מהונדס?