גידולים

חישת STING אצל עכברים עם ציטומגלווירוס גורמת לפיתוח של תגובה חיסונית אנטי-גידולית

במחקר זה נמצא כי התוצאה של זיהומי MCMV בגידולים אצל עכברים עם חוסר ב-STING הייתה גיוס מועט של תאי CD8+ T, יצירה מופחתת של ציטוקינים דלקתיים וכמוקינים, ואי האטה בגדילת הגידול

עכבר מעבדה .אילוסטרציה

בעבר הועלה הרעיון כי נגיף ה-CMV משפיע על התקדמות סרטן ויכולת הפלישה שלו. נגיף ה-CMV נחקר כגורם מחסן מפני גידולים, וקבוצות חוקרים רבות דיווחו על כך שהנגיף הוביל לתגובה חיסונית אנטי- גידולית במודלים מסויימים.

החוקרים תארו כיצד בעבודות קודמות שעשו הם מצאו שזריקות תוך- גידוליות של CMV מסוג wild-type בעכברים (MCMV) למלנומות B16-F0 גרמו לעיכוב בגדילת הגידול על ידי כך שכמוקינים נגיפיים גייסו מקרופאגים אשר זוהמו. במחקר הנוכחי הראו החוקרים כי MCMV פעל כאגוניסט ל-STING בגידול.

התוצאה של זיהומי MCMV בגידולים אצל עכברים עם חוסר ב-STING הייתה גיוס נורמלי של מקרופגים לגידול, אך גיוס מועט של תאי CD8+ T, יצירה מופחתת של ציטוקינים דלקתיים וכמוקינים, ואי האטה בגדילת הגידול. אין ויטרו, ביטוי של תאי IFN סוג I היה תלוי ב-STING וב-IFNR מסוג I. כמו כן, IFN סוג I, הספיקו על מנת להשרות יצירת ציטוקינים וכמוקינים על ידי מקרופאגים ותאי גידול מסוג B16, מה שהצביע על כך שהתפקיד המרכזי של שפעול STING היה להפיק I IFN.

החוקרים סיכמו כי תוצאות המחקר הראו שזיהום וחישת MCMV אצל מקרופאגים הקשורים בגידול באמצעות איתות STING הספיקו על מנת לקדם תגובה חיסונית אנטי-גידולית במודל B16-F0 של מלנומה.

מקור: 

Nicole A. Wilski et. al (2020 (The Journal of Immunology DOI: https://doi.org/10.4049/jimmunol.1901136

נושאים קשורים:  גידולים,  נגיף ציטומגלו-וירוס,  ציטומגלווירוס,  תגובה חיסונית,  מחקרים
תגובות