אימונואונקולוגיה

ננו רפואה - כלי אימונולוגי חדש לטיפול בסרטן?

במאמר זה מוצג מחקר בו יצרו החוקרים מערכת אימונותרפית חדשה לטיפול בסרטן השד המבוססת על ננו-חלקיקים, והראו כי יש לה יכולת משמעותית לעיכוב שורות תאים סרטניים

ננו-בוט תוקף תא סרטני. אילוסטרציה

בהתחשב בספקטרום הצר של התגובה החיסונית לאפיטופ יחיד וביכולת של ננו-חלקיקים (NP) לשמש ככלי יעיל לשליחת פפטידים אנטיגניים אל יעדם, עוצבה וסונתזה מערכת ננו (המסומנת כ-DSPE-PEG-Man @ EM-NPs) המבוססת על אנטיגנים פפיטדיים תגובתיים לקתפסין-B.

פפטידים אנטיגניים בעלי זיקה גבוהה הועברו על ידי ננו-חלקיקים המתרכבים באופן עצמאי, וקרומי התא של אריתרוציטים שימשו כנשאים, על מנת להביא להצגה משופרת של הפפטידים האנטיגניים ולצורך חיזוק תגובת תאי T ציטוטוקסיים. צימוד קתפסין B איפשר שחרור מהיר של הפפטידים האנטיגניים בתאים דנדריטים.

במסגרת המחקר בוצעו הערכות שהראו כי ל-DSPE-PEG-Man @ EM-NP היו השפעות מעכבות ברורות הן על שורות תאי סרטן השד האנושיים MCF-7 והן על שורות MDA-MB-231.

לסיכום, מערכת זו מספקת אסטרטגיה חדשנית להעצמת התגובה של לימפוציטים ציטוטוקסיים מסוג T, ובכך מאפשרת להרחיב את טווח הפפטידים האנטיגניים הגידוליים השימושיים ולשפר את ההשפעה הטיפולית של אימונותרפיה נוגד גידולים בעזרת הננו-רפואה.

מקור: 

Shi, W et al. Journal of ImmunoTherapy of Cancer. 2021 Jun;9(6):e002523. doi: 10.1136/jitc-2021-002523.

נושאים קשורים:  אימונואונקולוגיה,  ננו-חלקיקים,  אימונותרפיה,  מחקרים
תגובות
אנונימי/ת
18.06.2021, 10:13

מה זה? google translate?