חדשות

הערכה במערכת הבריאות: תקציב סל התרופות יגדל השנה

"מודרנה" הגישה מועמדות להכללת חיסון לקורונה בסל | באגודה לזכויות החולה מוטרדים: הכללת חיסוני הקורונה בסל תפגע במימון תרופות אחרות

תרכיב החיסון נגד נגיף הקורונה של חברת מודרנה. צילום: שאטרסטוק

שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר האוצר אביגדור ליברמן אמורים לדון בקרוב בתקציב שיועמד השנה לרשות ועדת סל התרופות. ההערכה במערכת הבריאות היא שתקציב זה יהיה גדול יותר מקודמיו – כלומר מעל 500 מיליון שקל. בקווי היסוד של הממשלה נקבע כי התוספת השנתית לשם הוספת תרופות חדשות לסל תהיה קבועה – 1.65% מעלות סל שירותי הבריאות.

חברות התרופות החלו בימים אלה להגיש את המועמדויות שלהן לוועדה. בין השאר: חברת מודרנה מבקשת להכליל את תרכיב החיסון שלה נגד קורונה בסל הקרוב, וזאת מתוך הנחה שהציבור עשוי להיות מוזמן לקבל את המנה השלישית (תרכיב הבוסטר) וחיסונים לקורונה יהיו מעתה חלק מחיסוני השגרה השנתיים, כמו חיסונים לשפעת עונתית. משרד הבריאות אישר שהוגשה מועמדות כזאת, מדווחת הבוקר (ב') מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום".

ההנחה היא שאם מועמדות זאת תעלה לדיון, תישקל גם הכנסת תרכיב פייזר המבוסס על טכנולוגיה דומה (mRNA). הערכה אחרת: ייתכן שתקצוב חיסוני הקורונה בתקופה הקרובה יהיה במסגרת תקציב חירום למאבק במגיפה שגם הוא אמור להיות מאושר בממשלה.

לפי הדיווח, כמה ארגוני חולים מוטרדים מהאפשרות שהחיסונים לקורונה יגיע על חשבון התקציב המיועד לתרופות אחרות. ההערכה היא שכדי לחסן מחצית מאוכלוסיית ישראל במנה השלישית יהיה צורך להקציב לכך כ-400 מיליון שקל – 80% מתקציב הסל בשנים האחרונות. שמוליק בן-יעקב, מנכ"ל האגודה לזכויות החולה, צוטט בדיווח: "בעיניי זו התנהלות שערורייתית. הוועדה מחליטה על טכנולוגיות חדשות, ולא על משבר לאומי כמו קורונה. אם נלך על המדיניות הזו, כל התקציב ילך לקורונה. כמו שניתן תקציב מיוחד לבתי החולים כדי לטפל בחולי קורונה ולא על חשבון תקציבם השוטף, כך צריך לנהוג גם בתרופות".

נושאים קשורים:  סל התרופות,  קורונה,  19-COVID,  תקציב סל הבריאות,  חדשות,  אביגדור ליברמן,  האגודה לזכויות החולה,  חיסון לקורונה
תגובות
אנונימי/ת
29.06.2021, 07:43

האם זה מעיד על הצלחת הלוביסטים?