חדשות

המתמחים זועמים: "קיצור התורנויות צריך לחול מיד ועל כל המקצועות"

שלושה מתמחים נעצרו אמש בהפגנה מול משרד רוה"מ, שנערכה במחאה נגד כוונת האוצר לפרוס על פני עשר שנים את תקציב קיצור התורנויות: "לא נהסס להתפטר אם יגזרו עלינו עשור שלם של תנאי העסקה לא אנושיים"

הפגנת המתמחים מול משרד ראש הממשלה בירושלים. צילום: ארגון מרשם

עשרות מתמחים הפגינו אמש (א') מול משרד ראש הממשלה בירושלים, שם מתנהלים הדיונים על תקציב המדינה, במחאה על כוונת האוצר להקצות תקציב לטובת קיצור תורנויות המתמחים שייפרש על פני עשר שנים. במהלך ההפגנה עצרה המשטרה שלושה מתמחים ששוחררו מאוחר יותר. בארגון המתמחים מרשם הבהירו: "לא נהסס לשבות ואף להתפטר אם לא יאושר מתווה לקיצור תורנויות שיחול על כל המתמחים בכל המקצועות באופן מיידי ואשר ייפרש לכל היותר למשך שנתיים".

יו"ר ארגון המתמחים מרשם, ד"ר ריי ביטון, כתבה לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשר הבריאות ניצן הורוביץ: "בימים האחרונים נודע לנו כי המתווה לקיצור תורנויות 26 שעות ברצף של הרופאות והרופאים המתמחים מובא לאישור הממשלה. כמו כן נודע לנו כי הפתרון נפרש על פני עשר שנים. הרופאות והרופאים המתמחים יחד עם הסטאז'רים/ות והסטודנטיות/ים לרפואה לא ישלימו עם מתווה זה. אנו מבקשים להודיע כי קיצור צריך לחול מיד על כלל המקצועות ויישומו המלא צריך להסתיים תוך שנתיים לכל היותר".

ד"ר ביטון הבהירה: ''ככל והמתווה יאושר שלא על פי לוחות זמנים אלה, אנחנו ניאלץ להילחם על זכויותינו בכלים שונים העומדים לרשותנו. לא נהסס לשבות ואף להתפטר באם יגזרו עלינו עשור שלם של תנאי העסקה לא אנושיים".

נושאים קשורים:  ארגון מרשם,  ד"ר ריי ביטון,  הפגנה,  קיצור תורנויות,  משרד האוצר,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
02.08.2021, 19:36

האם מרשם הארגון המייצג של המתמחים מבחינת החוק? האם כל המתמחים מכל המקצועות שותפים לדעותיה של ד"ר ביטון?
עצה ידידותית: לא לאיים כשאין כוונה/יכולת לבצע.
ליבי עם המתמחים וזה באמת לא היה כיף גדול לעשות 26 שעות ברצף ואף יותר אבל שום פתרון שלהם לא מחזיק מים: או הארכת ההתמחות או תורנויות בכירים או פגיעה בחולים.